Met de door reclamebureau Y & R Not Just Film ontwikkelde campagne wil Radio 2 zich beter positioneren als brede publieke muziekzender voor volwassen luisteraars. Tegelijkertijd introduceert de zender een nieuw logo.
Radio 2 is de zender die de beste muziek brengt uit de 50 jarige popgeschiedenis. Van de classic hits uit de Sixties, Seventies en Eighties tot en met de muziek van de Nineties en vooral ook die van nu. Met extra aandacht voor het Nederlands(talig) product. Natuurlijk brengt Radio 2 ook nieuws en infotainment, maar de muziek is hoofdzaak. De pay off van de campagne is dan ook: De muziek zegt alles.
Vanaf januari wordt het nieuwe logo en de pay off geïntroduceerd bij het grote publiek. Bart de Voogd, Manager marketing en communicatie radio bij de publieke omroep licht toe: "Radio 2 wordt wekelijks gewaardeerd door enorm veel luisteraars. Uniek is de combinatie van het eigen nieuws, actualiteit en vooral veel muziek uit de afgelopen vijf decennia. Voor Radio 2 is de breedte in de muziek essentieel. De rijkdom van de popmuziek is dagelijks te horen. Een voorbeeld hiervan is de Top 2000. We ontdekken muziek, organiseren regelmatig speciale concerten, maar vergeten de mooie muziek uit de jeugd van onze luisteraars niet. Veel mensen hebben een gevoel bij de muziek die bij Radio 2 te horen is. Juist dat laatste willen we in deze nieuwe campagne benadrukken.” De campagne is vanaf januari 2011 te zien op tv, buitenreclame en online.