Naar cookieinstellingen
Programma

Tranendal om break-up Take That in 1996

  1. Nieuwschevron right
  2. Tranendal om break-up Take That in 1996

13 februari 1996. Deze datum staat in het geheugen gegrift van miljoenen Take That-fans. We kijken terug op het drama.

Schrik van je leven

Je zal maar een Take That-fan zijn geweest in 1996. Dan had je het bijzonder bezwaar. Robbie Williams was net uit de boyband gestapt, maar dat was natuurlijk geen reden om zijn 22e verjaardag op 13 februari niet te vieren. In plaats van feestvreugde kreeg je echter de schrik van je leven, want Take That had deze trieste medeling:

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

The Magic Friends

Inmiddels weten we natuurlijk dat Take That tien jaar na die zwarte dag uit de popmuziek als een feniks uit zijn as zou herrijzen, zelfs een paar keer met Robbie Williams aan boord. Maar 26 jaar geleden was dit voor veel fans een ramp die niet te overzien was. Wie op 13 februari thuiskwam van school en de radio aanzette, hoorde continu huilende fans die rouwden om het verlies van hun favoriete popgroep ooit. Het jongerenprogramma The Magic Friends met Sjors Fröhlich en Peter Plaisier liet de persconferentie van Take That horen en liet veel fans aan het woord. Een compilatie van fragmenten uit die uitzending is zelfs op cd verschenen bij de platenfirma van Take That!

Ivo Niehe

De hechte band tussen Take That en de Nederlandse fans werd definitief bevestigd toen de jongensgroep zijn laatste tv-optreden deed bij Ivo Niehe. In de TROS TV-Show kwamen Gary, Jason, Howard en Mark nog één keer opdraven. Het leverde memorabele televisie op met hartverwarmende boodschappen van Take That-fans. De (voorlopige) zwanenzang van Take That kwam met een bijzondere liveversie van de afscheidssingle How Deep Is Your Love, een Bee Gees-cover.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Soepie?

Maar, zoals altijd, draait de wereld gewoon door. Het uiteenvallen van Take That en de daaropvolgende hysterie inspireerde reclamemakers voor een soepcommercial met een fictieve boyband (met zelfs een hitsingle als gevolg). Take That maakte ruimte voor groepen als Backstreet Boys en Boyzone. Maar je eerste liefde vergeet je natuurlijk nooit, dus de comeback van Take That werd een immens succes.

Ster advertentie
Ster advertentie

Gerelateerd nieuws

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op NPO Radio 2

NPO Radio 2 gebruikt Functionele en Analytische cookies voor websites optimalisatie en metingen. Geef voor andere cookies je voorkeuren op.

Meer uitleg

Waarom cookies?

De Nederlandse Publieke Omroep plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Analytische cookies voor Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van AT Internet hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Cookies gezet doorAT Internet bevatten alleen een uniek nummer en zijn NPO-specifiek, deze worden niet gebruikt om NPO-bezoekers buiten de NPO-sites te volgen. JavaScript zorgt ervoor dat metingen niet gecached kunnen worden zodat we een herhaalde page-view kunnen tellen.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van de Nederlandse Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek NOBO/Vinex. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk en optimaal mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina\’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s, bezoekers zijn niet uniek te identificeren
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Sociale Media cookies

Cookies om de inhoud van onze website te delen via social media

De artikelen en video’s die je op onze website bekijkt, kun je door middel van buttons delen via social media. Voor het functioneren van deze buttons wordt gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen op het moment dat je een artikel of video wilt delen.

Deze cookies maken het dus mogelijk dat

Bij Social Media sites Ingelogde gebruikers, bijvoorbeeld Twitter of Facebook, het mogelijk is sommige inhoud van onze website direct te delen op die sites. Voor de cookies die de social medianetwerken plaatsen en de mogelijke data die zij hiermee verzamelen, verwijzen wij ook naar de verklaringen die deze partijen op hun eigen websites daarover geven; zie de links hieronder. Let op dat deze verklaringen regelmatig kunnen wijzigen. NPO heeft daar geen invloed op.

  • Facebook (https://www.facebook.com/policies/cookies/)
  • Google+ / Youtube (https://policies.google.com/privacy?hl=nl)
  • Twitter (https://twitter.com/en/privacy)
  • Instagram (https://help.instagram.com/1896641480634370?ref=ig)

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil sociale media koppelingen zoals Facebook berichten en YouTube video’s kunnen zien op deze site:

    Hiermee sta je het plaatsen van cookies door sociale medianetwerken toe. Deze netwerken kunnen je volgen en je internetgedrag gebruiken voor andere doeleinden buiten de NPO om.