Wordt Barbie de meest succesvolle film ooit?
- Nieuws
- Wordt Barbie de meest succesvolle film ooit?
De Barbie film is nog geen maand te zien in de bioscoop en nu al een gigantisch succes. De film heeft al meerdere records op haar naam staan. Reden genoeg voor Wouter van der Goes en Frank van 't Hof om in de ochtendshow eens te bellen met goede vriend en filmdeskundige Robbert Blokland.
De film heeft op dit moment wereldwijd al 1 miljard dollar opgehaald en dat is binnen deze korte tijd vrijwel uniek. Daarbij komt ook nog dat het voor het eerst is dat een film met vrouwelijke regisseur deze mijlpaal behaald.
Robbert start direct een ondervraging: "Hebben jullie de film nou al gezien?". Tot Robberts teleurstelling antwoorden de heren met "Nee". Wouter geeft aan dat hij niet zo goed weet voor wie deze film nou gemaakt is. Voor kinderen? Of toch voor volwassenen? Robbert is daar heel duidelijk in: "De film is niet voor kinderen, ze kunnen er niks mee." Hij legt het verder uit: "Wat bijzonder aan deze film is, is dat het heel grappig is met veel kleurtjes en platte grappen over mannen en vrouwen, maar de onderliggende boodschap over waarom mannen en vrouwen niet gelijk zijn en wat daaraan verandert kan worden, is wel degelijk serieus. Deze boodschap zullen kinderen er niet uit halen." Hij geeft daarom ook het advies dat iedereen boven de 10 jaar de film moet gaan kijken.
Wereldwijd succes
Opmerkelijk is ook dat de film wereldwijd zo omarmd wordt. De meeste films zijn in één of misschien twee continenten populair, maar Barbie wordt wereldwijd vertoond. Zelfs in de Golfstaten, benoemd Robbert specifiek.
Of het de meest succesvolle film ooit wordt? Robbert denkt van niet. Dan moet de film namelijk meer dan 3 miljard opleveren, wat de tweede Avatar film uit 2009 wel deed. Hij verwacht wel dat Barbie de 2 miljard dollar zal behalen, maar dan stopt het wel.
Bekijk hieronder het hele gesprek:
Video niet beschikbaar
Jan-Willem Start Op
Je hoort Jan-Willem Start Op iedere werkdag van 06:00 tot 09:00 uur op NPO Radio 2. Volg het programma op Instagram, Twitter of Facebook voor een exclusief kijkje achter de schermen.