Programma

MOJO en Ticketmaster komen met eigen versie van Ticketswap

  1. Nieuwschevron right
  2. MOJO en Ticketmaster komen met eigen versie van Ticketswap

Het doorverkoopplatform Ticketswap krijgt er een concurrent bij! Ticketmaster lanceert later dit jaar een fanmarktplaats op hun eigen website.

Het was al langer bekend dat Ticketmaster met een eigen doorverkoopplatform wilde komen, maar eind dit jaar gaat het ook echt gebeuren. Concertpromotor MOJO sluit zich ook aan bij het nieuwe platform. Doorverkoop van kaartjes is al jaren een vervelend gebeuren voor promoters en ticketers. Ticketswap biedt al jaren de mogelijkheid aan concertgangers om kaartjes door te verkopen, maar daarbij is de hoofdprijs vragen niet het einddoel. Ticketswap is een platform wat buiten de industrie komt en een prijslimiet hanteert.

Nieuwe barcode

Ticketmaster en MOJO willen hier een einde aan brengen. Het nieuwe platform gaat een waterdicht systeem worden waarbij verkopers geen winst mogen maken. Een woordvoerder van MOJO legt aan AD uit dat Ticketswap 'niet voldoende is'. Nu kan het nog steeds zo zijn dat de tickets elders ook verkocht worden, maar het nieuwe platform van het trio moet daar verandering in brengen. De oorspronkelijke barcode wordt aangepast en er zal een nieuwe barcode uitgedraaid worden zodat doorverkoop lastiger gemaakt wordt. Deze dienst biedt Ticketswap overigens ook voor flink een aantal evenementen. Echter is het afhankelijk van de samenwerking met de promotor. MOJO heeft deze samenwerking met Ticketswap tot op heden altijd geweigerd. Concertgangers die gebruik willen maken van het nieuwe platform zullen wel een kleine vergoeding moeten betalen voor het doorverkopen van een ticket en het aanpassen van de barcode. Volgens Ticketmaster hebben we het hier over 'geen hoog bedrag'.

Foto omslag: ANP

Ster advertentie
Ster advertentie